Søndag d. 19.marts kl. 15.00

Mikkel Nørgaard, klarinet
Johannes Herjö, fagot
Martin Mårtensson, horn

Blæserkvintetten Nordvind består af unge professionelle musikere fra Danmark og Sverige. De har et stort repertoire inden for den klassiske musik, specielt musik for blæserkvintet fra Skandinavien. De konkurrerer med den unge danske kammerelite, hvilket bl.a. skete i P2’s konkurrence for unge kammermusikere i 2020. De har teknisk overlegenhed hele vejen rundt, og som den homogent sammenspillede kvintet, den er, spiller med nerve og nærvær og totalt overskud i særklasse.

Valdemar Ulrikkeholm er solist fra Det Jyske Musikkonservatorium ved Thomas Jensen. Postgraduate Studies på Royal Academy of Music, London ved William Bennett OBE. Advanced Music Studies fra Carnegie Mellon University ved Lorna McGhee. Private studier ved Emily Beynon. Assistent i Sønderjyllands Symfoniorkester, Ålborg Symfoniorkester og Den Kongelige Livgardes Musikkorps. Modtager af bl.a. Fulbright og Ejnar Hansens Legat.

Maria Lundbak er soliststuderende på Syddansk Musikkonservatorium i Odense. Studier på Musikhögskolan i Malmö og Det Kongelige Danske Musikkonservatorium. Aktiv freelance musiker som solist, kammermusiker og assistent i danske og svenske orkestre bl.a. Malmö Opera, Copenhagen Phil og DR Symfoniorkestret.

Mikkel Nørgaard er uddannet ved Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og Det Jyske Musikkonservatorium. Fast assistent ved Den Kongelige Livgardes Musikkorps siden 2014. Assisteret i Aalborg Symfoniorkester og Aarhus Symfoniorkester. Deltager ved masterclass med bl.a. Pascal Moragues, Phillip Berrod, Michel Arrignon og Martin Frost.

Johannes Herjö er kandidatstuderende på Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst, Mannheim og har tidligere studeret på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København. Han er en aktiv orkestermusiker og har assisteret som solofagottist i bland andet Copenhagen Phil, Aalborg Symfoniorkester, Malmö Opera, Norrköping Symfoniorkester, Kristiansand Symfoniorkester og Dalasinfoniettan. Ud over det så har han også spillet med DR Symfoniorkestret, Det Kongelige Kapel, Aarhus Symfoniorkester m.fl. Han var i 2019 medlem i European Union Youth Orchestra og har deltaget i masterclass for flere fremtrædende musikere f.eks Mor Biron og Andreas Blau fra Berlinfilharmonikerne.

Martin Mårtensson er kandidat fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium 2019. Tidligere har han studeret på Ingesunds Folkhögskola, Musikhögskolan i Malmö og kammermusikerprogrammet i Västerås. Han har assisteret i bl.a. Copenhagen Phil, Malmö Operaorkester, Malmö Symfoniorkester, Danmarks Underholdningsorkester, Odense Symfoniorkester m.fl.

Bemærk foreningen efter denne koncert afholder ordinær generalforsamling cirka kl. 17.00. Læs mere om generalforsamlingen via hovedmenuen når datoen nærmer sig.