mutatis-27-8-16Søndag d. 7. maj kl. 15.00

Mutatis Winds er blæserne fra et større ensemble, Ensemble Mutatis. Den faste besætning i ensemblet består af 10 unge entusiastiske musikere, som alle har en solistisk uddannelse, og som ved siden af deres deltagelse i ensemblet er veletablerede på fremtrædende poster i danske og svenske orkestre. Ensemblet har taget navnet “Mutatis” – mutare: at forandre – fordi de ønsker at illustrere ensemblets mangfoldighed.

Med en strygekvintet og en blæserkvintet er Ensemble Mutatis i stand til at præsentere den klassiske verdens mangfoldighed af kammermu-sik spændende fra midten af 1700-tallet frem til nutiden.

Ensemblet debuterede ved Schubertiaden i august 2012, og har i de forløbne år gæstet mange musikforeninger i både Danmark og Sverige samt slottet Glücksborg i Nordslesvig. Ensemblet har haft en særlig tilknytning til Schubertiaden og Schubertselskabet og i den kommende sæson gæster ensemblet Schubertiaden for 5. gang.