supclassico2
Søndag d. 20. november kl. 15.00

Super Classico består af Sophie Thing-Simonsen, sang, Tine Jensen, fløjte, Karin Dalsgaard, cello og Leif Hesselberg, guitar.

Super Classico begyndte at spille sammen i sin nuværende form i sommeren 2011 under navnet Belmania Trio, der i mellemtiden er blevet en kvartet. Repertoiret spænder vidt, – fra danske sange, over guldaldermusik til barok. Med denne besætning sang, fløjte, guitar og cello er der rig mulighed for et varieret repertoire.

Sophie Thing-Simonsen, sopran, debuterede i november 2011 fra Det Kgl. Danske musikkonservatorium. Siden da er fulgt et dejligt travlt arbejdsliv i både Det Kgl. Operakor, DR koncertkoret og Mogens Dahls kammerkor og desuden solist opgaver i bla. Bachs Juleoratorim, Haydns Skabelsen, Mozarts Requiem og Rossinis Petite Messe Solonelle og liedkoncerter i Danmark, Frankrig og Finland.

Tine Jensen, fløjtenist, er uddannet på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium hos bl.a. Toke Lund Christiansen, samt på Koninlijk Muziekconserva-torium, Bruxelles, hos Carlos Bruneel. Hun har desuden studeret hos Jonathan Snowden, London, gennem en årrække. Efter sine studier har Tine arbejdet freelance, hvor hun har været aktiv i en række kammerensembler ligesom hun har givet mange solokoncerter.

Karin Dalsgaard, cello, er uddannet på Det Jyske Musikkonservatorium med debut fra solistklassen i 2006. Videre studier på Northwestern University School of Music i Chicago, USA, hos professor Jørgen Jensen. Arbejder freelance i København, siden 2007 bl.a. i DR Symfoniorkesteret.

Leif Hesselberg, guitar, er uddannet på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium med debut 1992. Endvidere har Leif studeret i Paris. Leif arbejder freelance og har bl.a. udgivet to Cd’er med værker for guitartrio samt CD indeholdende værker af den danske komponist Axel Borup-Jørgensen.