Søndag d. 4. februar kl. 15.00

Cæcilie Grønkjær Tagmose, klaver

“Cæcilie Tagmose er en sand musiker og kunstner, en stærk musikalsk personlighed, som med sjælden forståelse for musikkens indhold og respekt for komponisternes intentioner formår at formidle de forskellige værker med et personligt udtryk”. Sådan vurderer pianisten og lærer Tove Lønskov hende.

Cæcilie Grønkjær Tagmose er født i 1987 og uddannet fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium hos Jens Elvekjær og Niklas Sivelöv, på Klaverskolen Gradus i Århus hos Martin Lysholm Jepsen og i Berlin hos Laurent Boullet.

Hun har desuden deltaget i adskillige masterclasses med verdenspianister som Boris Berman, Malcolm Bilson, Andrzej Jasinski, Kevin Kenner, Eugen Indjic og Yonty Solomon. Hun har vundet priser ved flere talentkonkurrencer, heriblandt Music Without Limits i Litauen og 1. pris ved Den Danske Steinway Festival i 2006. Hun har modtaget legater fra blandt andre Betty og Val-demar van Hauens Fond, Toyota-Fonden og Augustinus Fonden. Hun har medvirket ved talrige koncerter med såvel kammermusik som solorepertoire. Hun har i øjeblikket base i København, hvorfra hun giver koncerter i hele Danmark.