Søndag d. 12. januar kl. 15.00

Anita Samsing, klaver

Anita Hyldgård Samsing er uddannet på Nordjysk Musikkonservatorium med Anne Marie Fog som lærer. Sang og musik fik tidligt en stor rolle i hendes liv. I 1990 blev hun optaget på Nordjysk Musikkonservatorium. Her fik hun Anne Marie Fog til bifagsklaver, og en glødende klaverinteresse blev skabt. I første omgang blev det dog til en organisteksamen fra Det Fynske Musikkonservatorium i 1997. Men i 2013 blev hun igen optaget på musikkonservatoriet – denne gang i Århus, hvor hun studerede hos professor Anne Øland. I maj 2015 blev hun færdig som kandidat fra Det Jyske Musikkonservatorium, efter to utroligt givende og lærerige år.
Anita Hyldgård Samsing har en lang række koncerter bag sig, bl.a. i samarbejde med tidligere koncertmester ved Odense Symfoniorkester, Bjarne Hansen og ved Pro Musica koncerter i Odense Koncerthus. I 1993 vandt hun den landsdækkende Steinwaykonkurrence. Hun har været ansat ved kirker i Odense, hvor hun har været initiativtager til bl.a. kammermusikfestivaler, der kombinerer billedkunst og kammermusik.

I dag er hun organist på Aarhusegnen, og desuden ansat på Frederikshavn Musikskole, bl.a. som lærer på talentklassen. Hun har modtaget Odd-Fellow logens rejselegat og senest Kontorchef Arthur Andersson og Hustru Pianistinden Ellen Anderssons Legat, som giver hende mulighed for at studere i Helsinki hos Erik Tawaststjerna. Til koncerten vil der blive spillet koncerten af Maurice Ravel og Sergej Rachmaninov.