inviolata

Søndag d. 13. Marts kl. 15.00

Andreas Borregaard, accordeon
Asbjørn Nørgaard, bratsch

Duo Inviolata er Skandinaviens eneste etablerede bratsch-accordeon duo. Den vandt i marts 2009 såvel 4. prisen som Dansk Komponist Forenings specialpris ved P2’s prestigefyldte kammermusikkonkurrence og markerede sig derved for alvor som en af de mest spændende nye aktører på den klassiske kammermusikscene.

Da duoen blev stiftet i april 2007, var begge de to musikere allerede veletablerede i det danske Duo Inviolata musikmiljø – men med Inviolata skulle en helt ny musikalsk grund afdækkes. Projektet kaldte de to musikere for Inviolata er latin og betyder uberørt.
Duoen blev skabt i ønsket om at udforske det spændingsfelt, der opstår, hvor bratschens varme strygerklang møder accordeonets orgellignende lydverden. Instrumenterne skaber tilsammen en fantastisk klangverden, hvis alsidighed åbner for musik helt fra den tidligste middelalder til den nyeste kompositionsmusik.
Inviolatas repertoire spænder således fra Machaut over Bach og Stravinskij til nulevende komponister. Inviolata spiller koncerter både i danske sognekirker og på anerkendte internationale kammermusikfestivaler, som Mecklenburg-Vorpommern Festspiele, Heidelberger Frühling, Recife Virtuosi og Canberra International Music Festival.

Læs mere om duoen på deres hjemmeside www.inviolata.dk