Søndag d. 26. september kl. 15.00

Peter Uldahl er guitarist og en meget alsidig foredragsholder inden for musik. Han er uddannet cand. mag. i musikvidenskab, filosofi, idehistorie og spansk.
Han har som koncertsolist og foredragsholder arbejdet både med klassisk og rytmisk musik lige fra klassisk og tidlig musik og til spansk og latinamerikansk musik, flamenco, sigøjnermusik og jazz. Han har også holdt foredrag om højskolesangbogen med eksempler på sit guitarspil.
Denne gang drejer det sig om den klassiske musik, hvor han spænder over et stort område. Bibliotekar fra Viborg Bibliotekerne Anette Koue skriver følgende om ham og hans foredrag: ”Introduktion til klassisk musik er en foredragsrække, hvor du kan blive klogere på den klassiske musik, dens historie og den verden, som den blev til i.
Foredragsholder Peter Uldahl vil føre dig ind i den europæiske kunstmusiks historie og vise den lange udvikling den har taget, og ikke mindst lirke døren op til de mange musikalske skatte, som ligger og venter på dig.”
Vi kan bare glæde os til et kompetent foredrag af en vidende person, der har meget på hjerte.