Søndag d. 26. januar kl. 15.00

De3Flojter

Der venter publikum en veloplagt og inspirerende oplevelse, når der inviteres til koncert med De 3 fløjter.
Bag navnet De 3 fløjter gemmer sig tværfløjte, alt-tværfløjte og bas-tværfløjte, en unik kombination der åbner for en smuk klangverden og livsglad atmosfære.
Alle de værker De 3 fløjter optræder med, er arrangeret direkte til trioen af deres faste husarrangør Steve Dobrogosz.

Koncerten kommer til at præsentere den vidunderlige komponist og musiker Steve Dobrogosz’ inspirerende og fantasifulde fortolkninger af nogle af den klassiske musiks mest elskede temaer. Arrangementerne er skrevet direkte til den succesfulde fløjtetrio ”De 3 fløjter”, med Birgit Sonne på alt- tværfløjte, Birthe Brunsbjerg på den sjældne og imponerende bastværfløjte og Susanne Klausen på tværfløjte og piccolo. Koncertprogrammets klassiske perler er bl.a. arrangementer af Tjajkovskij`s Nøddeknækkeren, Mozarts Tryllefløjten, Nielsen Suite af C. Nielsen samt suiten ”The Best of Beethoven”.
Trioens særkende er kombinationen af de forskellige tværfløjtetyper, der tilsammen åbner for en smuk og intens klangverden. Med de forskellige fløjtetyper i sving har De 3 fløjters hus-arrangør Steve Dobrogosz skabt nogle eventyrlige arrangementer, der sætter de kendte klassikere i et nyt legende lys.

”Vi er utrolig glade for samarbejdet med Steve. Han forstår virkelig at udnytte de muligheder kombinationen af de forskellige fløjter giver. Vi var ikke i tvivl om at en vild ide som at få arrangeret en hel opera for tre fløjter kunne blive en succes, når Steve tryllede med de 3 forskellige fløjter. ” fortæller Birgit Sonne.

De 3 fløjters repertoire dækker den klassiske musikhistorie bredt, men fælles for de valgte værker er, at den gode fortælling og melodi er i centrum. Det er musik, der både kan give publikum genkendelsens glæde, følelsen af en umiddelbar tilgængelighed og overraskelsen over de underfundige indfald i arrangementerne. Koncerten bliver desuden krydret med charmerende historier, der gør oplevelsen til mere end blot musik.

”For os er det afgørende at præsentere den klassiske musik i en nærværende og levende atmosfære. Vi vil gerne give publikum et åndehul med en stemningsfuld koncert, der rummer både blid, smuk, og festlig musik, og ikke mindst musik med ”glimt i øjet”. ” slutter Birgit Sonne.

Læs mere om De 3 Fløjter på hjemmesiden www.de3fløjter.dk